zondag 1 maart 2015

Weekendje Brownsberg en Stone eiland

Dag lieve bloggertjes,

Het weekend is voorbij gevlogen! Zaterdagochtend rond 8 uur werden we verwacht op de verzamelplaats om te vertrekken op onze trip naar Brownsberg. Na een goede twee uurtjes rijden in een busje, kwamen we aan in Brownsberg. Het was er zo mooi! Zo veel natuur op één plek!

We deden een verkenningstochtje en daar hebben we enkele brulapen gespot! Ze zaten heel hoog in de boom dus ik heb maar een korte glimp van ze kunnen opvangen. We waren allemaal zo gefascineerd door de brulapen dat onze gids niet had gezien dat er een slang op de grond lag. Hij werd gebeten en is meteen naar het ziekenhuis gebracht om tegengif. Het was wel degelijk een giftige slang, helemaal niet zo lang, maar je moest zeker weten het antigif tijdig inspuiten.

We waren allemaal wel geschrokken... Blijkbaar was hij de gids die juist al de slangen zag en ze opnam. De trip is dan doorgegaan zonder deze gids. 's Avonds was hij gelukkig weer helemaal de oude, al deed zijn voet toch nog wat pijn.

We zijn richting jungle gegaan en hebben de Brownsberg beklommen. Ik vond het een redelijk intensieve uitstap. Bij het gaan naar de waterval (kleine kreekjes in het Brownsberggebied) was het veelal berg af, maar bij het terug keren moesten we dit allemaal terug naar boven doen. Het is toen ook nog beginnen regenen, dus dit was een factor die de wandeling nog een stukje zwaarder maakte.

Maar het was fantastisch! Het was een prachtige waterval en ben er dan ook helemaal gaan onderstaan. Het was zalig om het koude water op mijn huid te voelen. Echt een momentje om in te kaderen.

's Avonds gingen we slapen in een strandhuisje gevestigd op het strand voor het Brokopondemeer. We hadden een supermooi uitzicht op het Brokopondomeer!! Alleen het kamertje waar we moesten slapen, viel wat meer tegen. Ik en Tessa sliepen in een tweepersoonsbed waar er een klamboe (muskietennet) vol gaten boven hing. Ik had voor het weekend geen enkele muggenbeet, maar ik kan jullie wel vertellen dat het daarna wel begonnen is. Het begon met een kleintje op mijn voet (dat nu is uitgegroeid tot een klein wondje) en nu heb ik er al enkele op mijn benen. Voor we gingen slapen, hebben we nog een insect (ik weet niet wat het was, ik weet alleen dat het veel poten had en er vies uitzag) vermoord met een slipper en toen hebben we geprobeerd te slapen. Het was een korte nacht, want we hoorden buiten allerlei soorten geluiden, van krekels tot vogels die je de hele nacht wakker houden.

De dag erna zijn we naar Stone eiland geweest via een bootje op het Brokopondomeer. Wanneer we in het bootje zaten, moesten we ervoor zorgen dat onze ellebogen in de boot waren, want in het Brokopondomeer staan er allemaal omgehakte bomen, dus de bootchauffeur moest echt oppassen dat we niet knal tegen zo'n boom zaten. Best wel spannend!

Op het Stone eiland zelf hebben we wat gezwommen in het water en na een uurtje zijn we terug naar ons strandhuisje gegaan waar we ons middagmaal gingen verorberen. Nadien moesten we ons klaarmaken om te vertrekken naar Bergendal. Daar hebben we een deathride gedaan over de Surinamerivier. Ik vond dit de max! Het speciale aan deze deathride was dat we zelf moesten remmen. We kregen zo'n speciale lederhandschoen aan, waar we op het teken van onze begeleiders, de draad naar beneden moesten trekken. Ik was best wel een beetje zenuwachtig, maar het is allemaal supervlot gegaan. Ik zou het zo opnieuw doen, zo leuk vond ik het!!



Voor het Brokopondomeer



Na onze zipline in Bergendal


Nadien, na een tweetal uren op de bus, kwamen we terug aan in Paramaribo. Na thuiskomst was ik zo moe, dat ik heel snel mijn bed in wou kruipen. Morgen is het onze eerste schooldag en ik moet nog enkele voorbereiden treffen in verband met de Grote Rekendag. Morgen meer hierover. Eindelijk gaan we de kinderen eens te zien krijgen, ben heel erg benieuwd!

Nu ga ik naar dromenland waar ik met plezier zal dromen over dit prachtig uitstapje!

Tot snel vrienden ;-)

Dikke kus,
Eva




Geen opmerkingen:

Een reactie posten